Skip to main content
 Powrót do przeglądu

Zaufaj profesjonalistom. Jaką przewagę mają renomowani usługodawcy?

 

Regularne czyszczenie powierzchni, odkurzanie, mycie podłóg i dbanie o porządek – to kluczowe czynności zapewniające podstawowy poziom higieny i komfortu użytkownikom obiektu. Niemniej jednak czasem pojawia się potrzeba wykonania dodatkowych prac, jak np. mycie okien, sprzątanie po remoncie czy dokładniejsze czyszczenie przestrzeni użytkowych. W takich sytuacjach zarządca obiektu stoi przed dylematem: czy powierzyć te zadania pracownikom zajmującym się codziennym utrzymaniem czystości, czy też skorzystać z usług profesjonalnej firmy sprzątającej? Jakie są zalety tego drugiego rozwiązania i kiedy warto zdecydować się na specjalistyczne doczyszczanie?

Gwarancja jakości usług

Codzienne sprzątanie nie zawsze okazuje się wystarczające, zwłaszcza w dużych obiektach, takich jak galerie handlowe czy centra logistyczne, gdzie poziom zabrudzeń jest wysoki. W związku z tym profesjonalne doczyszczanie pełni kluczową rolę nie tylko z perspektywy norm sanitarnych, ale także z punktu widzenia wizerunku miejsca.

Usługi doczyszczania obejmują nie tylko standardowe prace, ale także czyszczenie trudno dostępnych miejsc, usuwanie uporczywych zabrudzeń oraz specjalistyczne działania, które są niezbędne po remontach czy w okresie sezonowych porządków. Profesjonalne firmy dbają o dostosowanie odpowiednich środków i maszyn, tak by efekt końcowy prac w pełni spełniał oczekiwania klienta. Choć koszty takich usług mogą okazać się wyższe niż samodzielne posiłkowanie się podwykonawcami, ich jakość i efektywność są bezcenne. Wynika to z bogatego doświadczenia i zaawansowanego technologicznie zaplecza, jakim dysponuje taka firma.

Profesjonalne zaplecze sprzętowe i czas na pracę

Duże profesjonalne firmy sprzątające dysponują nowoczesnym sprzętem, niezbędnym do efektywnego i szybkiego wykonania prac. Wysokiej jakości maszyny czyszczące, specjalistyczne środki chemiczne dostosowane indywidualnie do różnorodnych powierzchni oraz właściwe narzędzia – to tylko niektóre z zasobów, jakimi dysponują wysoko wykwalifikowane ekipy sprzątające. Dzięki temu są w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym zadaniom, które dla mniejszych firm mogłyby okazać się nierzadko zbyt trudne lub czasochłonne.

Przeszkoleni pracownicy i wykwalifikowani podwykonawcy

Kolejnym istotnym aspektem profesjonalnego doczyszczania jest kompetentna kadra pracowników. W Klüh Facility Services dbamy o regularne szkolenia swoich pracowników, co pozwala im na bieżąco podnosić kwalifikacje i dostosowywać się do nowych technologii oraz metod sprzątania. Pracują wtedy bardziej efektywnie, z większą precyzją i świadomością bezpieczeństwa, co jest kluczowe w przypadku prac wymagających użycia silnych środków chemicznych czy specjalistycznego sprzętu.

Dodatkowo dzięki mobilnym grupom rozproszonym po całym kraju nasza firma jest w stanie szybko reagować i sprawnie odpowiadać na zlecenia klientów.

Oczywiście czasem specjalistyczne prace zlecamy wykwalifikowanym podwykonawcom. Decydując się jednak na powierzenie nam usługi, w przeciwieństwie do samodzielnego szukania podwykonawcy, nasi klienci mają pewność, że został on starannie przez nas wybrany i sprawdzony przy innych zleceniach. Fakt, że stale współpracujemy z takimi firmami i utrzymujemy z nimi dobre relacje, wpływa też na szybszy termin realizacji zlecenia.

Usługa szyta na miarę

Jedną z największych zalet korzystania z usług profesjonalnych firm sprzątających jest możliwość dopasowania oferty do indywidualnych oczekiwań i potrzeb klienta. Przeprowadzają one kompleksowe konsultacje przed realizacją zlecenia – specjaliści analizują potrzeby, oceniają stan techniczny powierzchni i określają najbardziej efektywne metody sprzątania oraz potrzebne środki czystości.

Świadcząc kompleksowe profesjonalne usługi czystości, w elastyczny sposób dostosowujemy swoje usługi do klientów, szczególnie jeśli są to stałe współprace. Wówczas w przypadku nagłych zleceń, takich jak sprzątanie po imprezach firmowych czy pilne dezynfekcje, możemy szybko zapewnić wsparcie. Dzięki zaawansowanemu zapleczu technologicznemu i naszemu zespołowi jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym zadaniom, można na nas polegać w każdej sytuacji. Klient zyskuje nie tylko czystą przestrzeń, ale także poczucie bezpieczeństwa i komfortu, wiedząc, że wszystko zostało wykonane zgodnie z najwyższymi standardami.

Stała kompleksowa współpraca z nami minimalizuje też potrzebę częstego doczyszczania. Można wówczas liczyć na regularne wizyty ekip sprzątających, które systematycznie dbają o utrzymanie czystości na najwyższym poziomie. Odbywają się one zwykle na podstawie ustalonego odpowiednio wcześniej wspólnie z klientem harmonogramu. To pozwala także na lepsze planowanie i optymalizację kosztów związanych z utrzymaniem czystości.

Doczyszczanie w praktyce

Profesjonalne doczyszczanie to kompleksowy proces, który rozpoczyna się od dokładnej analizy danego miejsca — o ile oczywiście pozwala na to czas i dana sytuacja. Na tej podstawie opracowywany zostaje szczegółowy plan działania uwzględniający dobór odpowiednich środków czystości i sprzętu. Następnie firma przystępuje do realizacji prac, które mogą obejmować mycie okien, pranie wykładzin, czyszczenie powierzchni twardych, dezynfekcję oraz inne specjalistyczne usługi.

Doczyszczanie w praktyce wymaga elastycznego podejścia do ustalania czasu i zakresu prac. Niektóre obiekty, takie jak galerie handlowe czy centra logistyczne, mogą wymagać sprzątania nocą, aby nie zakłócać codziennej działalności. Z kolei hotele mogą zdecydować się na sprzątanie w ciągu dnia, przy jednoczesnym wyłączeniu danego piętra z użytkowania przez gości. Jako doświadczeni profesjonaliści jesteśmy przygotowani na szybką modyfikację harmonogramów, aby sprostać zmieniającym się potrzebom i warunkom obiektu.

Podczas całego procesu ważna jest kompatybilność działań poszczególnych członków zespołu mobilnego. Pracownicy muszą umiejętnie rozplanować pracę tak, aby wzajemnie sobie nie przeszkadzać i móc unikać dzięki temu zanieczyszczenia czystej powierzchni. Koordynacja działań i zrozumienie potrzeb innych członków zespołu są kluczowe dla efektywnego wykonania zadania i zapewnienia wysokiej jakości usług.

Wyzwania w ustalaniu harmonogramu prac i uwzględnianiu zmian proponowanych przez klientów

Jednym z głównych wyzwań dla firm oferujących usługi doczyszczania jest elastyczność w ustalaniu harmonogramu prac i uwzględnianiu zmian, jakie wprowadzają klienci. Przykładem może być sytuacja, gdy klient decyduje się na otwarcie nowych lokali handlowych lub usługowych, co wymaga szybkiej reakcji firmy sprzątającej w celu dostosowania harmonogramu oraz zakresu świadczonych usług. Również przesunięcia czasowe, związane np. z remontami czy innymi nieprzewidzianymi zdarzeniami, wymagają elastyczności ze strony firmy sprzątającej w dostosowywaniu planów sprzątania do zmieniających się potrzeb klienta. Takie sytuacje wymagają nie tylko szybkiej komunikacji i współpracy, ale także zdolności do szybkiego reagowania i organizacji pracy w zespole sprzątającym.

Podsumowanie

Profesjonalne doczyszczanie to nie tylko gwarancja czystości, ale także bezpieczeństwa i higieny w każdym obiekcie. Dzięki wyszkolonym pracownikom, nowoczesnemu sprzętowi oraz elastycznej ofercie dobre firmy sprzątające są w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym zadaniom, zapewniając klientom komfort i satysfakcję z usług. Decydując się na profesjonalne usługi sprzątające, można mieć pewność, że każdy zakątek będzie lśnił czystością, a przestrzeń stanie się przyjemniejsza i bardziej atrakcyjna dla wszystkich użytkowników.

Źródło publikacji i grafiki: Magazynu "Obiekty" Nr 3/2024 (lipiec):Zaufaj profesjonalistom

Link do całego wydania

 

Magdalena Sawicka - Business Development Manager, Klüh Facility Services

Niemal 15 lat funkcjonuje w branży outsourcingu usług porządkowych. W Klüh Facility Services na stanowisku Business Development Manager pracuje od roku. Odpowiada za kontraktowanie i rozwój usług porządkowych (usług stałych, jednorazowych, specjalistycznych) na terenie całej Polski. W poprzednich firmach odnosiła sukcesy sprzedaży oraz budowie segmentu i outsourcingu usług porządkowych w hotelach i apartamentach. Zarządzała też usługami utrzymania czystości jako Dyrektor Operacyjny w regionie południowo-zachodniej Polski.