Skip to main content

System sygnalistów

System sygnalistów stanowi część kultury compliance w firmie Klüh Facility Services Sp. z o.o. (zwanej dalej Klüh). Ogólnie rzecz biorąc, compliance to coś więcej niż samo działanie firmy zgodnie z prawem.
W Klüh przestrzeganie zasad polega na właściwym postępowaniu. Naszym celem jest działanie zgodnie z zasadami etycznymi oraz przestrzeganie wszelkich zasad i przepisów.
Rozpoczęliśmy budowę systemów zarządzania zgodnością opartych na ryzyku, dostosowanych do działalności biznesowej każdego z naszych oddziałów. Jesteśmy przekonani, że compliance chroni to, co dla nas najważniejsze: dobro naszych pracowników i klientów, dla których świadczymy usługi.
Zgodność jest zakorzeniona w naszej kulturze korporacyjnej i kieruje nami w naszej codziennej pracy. Uczciwość, odpowiedzialność i niezawodność są podstawą naszego rozumienia zgodności. Obejmuje to również właściwe i zgodne z prawem postępowanie, które jest dla Klüh najwyższym priorytetem. Co więcej, sukces naszej firmy opiera się na uczciwości i zgodności z prawem.

Aby osiągnąć te aspiracje, ważne jest, abyśmy na wczesnym etapie zidentyfikowali i zaradzili wszelkim potencjalnym nadużyciom. W tym kontekście stworzyliśmy nasz system sygnalistów. Pomaga to zidentyfikować i zbadać wszelkie problemy operacyjne, zachowania, które mogą zaszkodzić firmie lub przestępstwa gospodarcze, a także chronić naszych pracowników, partnerów biznesowych i klientów. Wszystkie zgłoszenia, które składasz, traktujemy poważnie i systematycznie je przetwarzamy.

Podstawą systemu sygnalistów Klüh jest zasada uczciwego procesu. Gwarantujemy także maksymalną ochronę sygnalistów, podmiotów zgłoszeń oraz wszystkich pracowników zaangażowanych w przetwarzanie zgłoszeń. Nie będziemy tolerować żadnej presji na sygnalistów ani osoby, które przyczyniają się do promowania prawidłowego postępowania w Klüh. Domniemywa się, że podmioty zgłaszane są niewinne do czasu udowodnienia naruszenia zasad. Dochodzenia należy prowadzić w ścisłej tajemnicy. Otrzymane informacje zostaną wykorzystane w szybkim, uczciwym i poufnym procesie.

Zauważyłeś nieprawidłowości w spółce KLÜH lub ORTINEMA? Zgłoś to

Nasz zespół rozpatrzy Twoje zgłoszenie i podejmie wszelkie niezbędne kroki wyjaśniające. 

System sygnalistów nie jest przeznaczony do przyjmowania i rozpatrywania skarg klientów, a w szczególności nie będzie ich przekazywać w obrębie naszej organizacji. 

Wszelkie zgłoszenia dotyczące naruszeń w Klüh Facility Services Sp. z o.o,  Sygnalista może zgłaszać poprzez: 

  • dedykowaną linię telefoniczną pod numerem  +48 (71) 308 40 44 dostępną w dni powszechne w godzinach 8:00 – 16:00.,
  • dedykowany adres email sygnalista@klueh.com  
  • listem poleconym na adres korespondencyjny Spółki tj. ul. Grabiszyńska 251D, 52-234 Wrocław, wskazując jako adresata  „Klüh Facility Services Sp. z o.o., Dział Kadr”

KFS Regulamin dokonywania zgłoszeń wewnętrznych.pdf   

KFS Upoważnienie do prowadzenia procedury przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych.pdf

Wszelkie zgłoszenia dotyczące naruszeń w Ortinema Sp. z o.o,  Sygnalista może zgłaszać poprzez: 

  • dedykowaną linię telefoniczną pod numerem  +48 (71) 308 40 43 dostępną w dni powszechne w godzinach 8:00 – 16:00.,
  • dedykowany adres email sygnalista@ortinema.pl
  • listem poleconym na adres korespondencyjny tj. ul. Grabiszyńska 251D, 52-234 Wrocław, wskazując jako adresata  „Ortinema Sp. z o.o., Dział Kadr”

Ortinema Regulamin dokonywania zgłoszeń wewnętrznych.pdf   

Ortinema Upoważnienie do prowadzenia procedury przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych .pdf

Chcesz zgłosić naruszenie przepisów o ochronie danych?

Jeśli chcesz zgłosić naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych, wyślij e-mail na adres: rodo@klueh.com

W ten sposób zgłaszasz potencjalnie niewłaściwe postępowanie.

Aby mieć pewność, że Twoje zgłoszenie mogło zostać prawidłowo przetworzone i zbadane przez nasz Zespół ds. Zgodności ważne jest, aby Twoje zgłoszenie było jak najbardziej szczegółowe. Pomoże nam, jeśli odpowiesz na pięć pytań: Kto? Co? Kiedy? Jak? Gdzie?

Sygnaliści mają swobodę wyboru w zakresie ujawniania swojej tożsamości w ramach dokonywanego zgłoszenia. Zgłoszenia anonimowe będą traktowane z równą powagą, co te, przy których Sygnalista ujawnił swoją tożsamość. W przypadku jednak dokonania zgłoszenia anonimowego, Sygnalista nie będzie miał możliwości bieżącego uzyskiwania informacji odnośnie do przebiegu postępowania wyjaśniającego ani odnośnie działań podjętych w rezultacie takiego postępowania.

Każde zgłoszenie powinno jak najbardziej szczegółowo opisywać zaistniałe zdarzenie. Musi zawierać wszelkie dowody i informacje dotyczące zaistniałego zdarzenia, a przynajmniej je szczegółowo opisywać. W miarę wiedzy i możliwości Sygnalisty zgłoszenie powinno wskazywać jakie przepisy prawa lub standardy zostały naruszone.

Każde zgłoszenie będzie traktowane poufnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych. Po otrzymaniu raportu osoba otrzymująca raport dokonuje wstępnej oceny. W szczególności ważne jest określenie, czy istnieją jakiekolwiek dowody potwierdzające lub obalające przekazane informacje. 

Podstawą Systemu Sygnalistów Klüh jest zasada uczciwego procesu. Gwarantujemy także maksymalną ochronę Sygnalistów, podmiotów zgłoszeń oraz wszystkich pracowników zaangażowanych w przetwarzanie zgłoszeń. Nie będziemy tolerować żadnej presji na Sygnalistów ani osoby, które przyczyniają się do promowania prawidłowego postępowania w Klüh. Domniemywa się, że podmioty zgłaszane są niewinne do czasu udowodnienia naruszenia zasad. Dochodzenia będą prowadzone w ścisłej tajemnicy. Otrzymane informacje zostaną wykorzystane w szybkim, uczciwym i poufnym procesie.

Niezależnie od procedur przewidzianych w naszej firmie, każdemu Sygnaliście przysługuje odrębne uprawnienie do dokonywania zgłoszeń zewnętrznych - do Rzecznika Praw Obywatelskich oraz do innych właściwych organów publicznych. 

 

Zarządzanie treścią strony

Zarządzanie treścią strony: polska@klueh.com

Data: 01.03.2024